Työelämän kehittäminen 2/2024 Tekoäly hoitaa hallinto- ja toimistotyön rutiinitehtäviä Kun tekoäly hoitaa rutiinitehtäviä, ihmiset voivat keskittyä vaativampiin tehtäviin ja asiakaspalveluun. Ihmisiä tarvitaan käyttämään järjestelmiä, ohjaamaan robotteja, tukemaan toisia käyttäjiä ja ratkomaan ongelmia. Tulevaisuudessa korostuu ihmisen ja teknologian yhteistyö.
Työelämän kehittäminen 3/2024 Yhä useampi oppilas tarvitsee tukea – Peruskoulut haluavat keskittyä perustaitojen opettamiseen Opettajat, rehtorit ja muut asiantuntijat haluavat keskittyä opettamaan perusasioita, kuten lukemista, kirjoittamista, laskemista ja opiskelutaitoja. Yhä useampi oppilas saa tehostettua tai erityistä tukea oppimiseen.
Työelämän kehittäminen 4/2024 Työelämän laadusta kirjoitetaan noin 70 artikkelia päivässä – johtaminen ja työhyvinvointi saavat kielteistä julkisuutta muita aiheita enemmän Suomalaismedia kirjoittaa työelämästä paljon, laajasti ja yllättävänkin positiivisesti. Eniten kirjoitetaan työllistymiseen liittyvistä teemoista, kuten työvoimapulasta.
Työelämän kehittäminen 3/2024 E2 Tutkimuksen selvitys paljastaa, että nuoret arvostavat koulutuksen mukaista työnkuvaa Nuoret työntekijät pitävät kuntia ja hyvinvointialueita hyvinä työnantajina. He arvostavat erityisesti hyvää työilmapiiriä.
Työelämän kehittäminen 3/2024 E2 Tutkimuksen selvitys: Miten saisimme sujuvuutta kansainväliseen rekrytointiin? Uusia ratkaisuja kansainvälisen rekrytoinnin ongelmiin kaivataan, koska ulkomaalaistaustaisten työntekijöiden koulutusta vastaavaan työhön pääseminen on hidasta ja työlästä.
Työelämän kehittäminen 2/2024 Miten organisaatiouudistukseen voi valmistautua? Tällä debatti-palstalla KT:n asiantuntijat Jaana Näsänen ja Patrik Tötterman keskustelevat siitä, miten TE-uudistuksessa, kuten muissakin organisaatiouudistuksissa, on tärkeää luoda työntekijöille psykologista turvallisuutta. Viisas esihenkilö painottaa niitä asioita, jotka säilyvät ennallaan muutoksista huolimatta.